a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2016. március 20., vasárnap

Rózsaszín sertésszűz pecsenye




Rózsaszín sertésszűz, egyben sütve

Egy 50-60 dkg-os sertésszűzet vettem, amelyről eltávolítottam a hártyákat. Egy mély tálba, amelynek van fedele, kb fél dl olívaolajat öntöttem és kevertem bele egy teás kanál pirospaprikát, 2 teás kanál durva sót, kevés őrölt koriandert és fokhagyma granulátumot. Az egészet jól összekevertem és beletettem 1 egész napra a szűzpecsenyét, pár óra után megforgattam a húst.

Egy nap után kerámia serpenyőben minden oldalát megkapattam, majd előmelegített sütőben 200 fokon 20 percig sütöttem. Sülés után, 5 perc pihenő után, ujjnyi szeletekre vágtam és krumplipürével kínáltam.

Medium lett a közepe, szép rózsaszín, omlós és szaftos.

Ha vendégeknek adjuk, tálaljuk salátaágyon, zöldségekkel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése