a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. március 15., csütörtök

Diétás túrós joghurttorta sütés nélkül


Mindig akartam ilyen tortát készíteni, de aztán vagy feladtam, vagy bedőlt a torta kiborításkor, úgyhogy most ismét nekifogtam és végre összejött. Volt egy Tupperware formám kábé 10 éve, amit még soha (!) nem használtam, tehát nagyon megérte megvenni ezer éve többezerért. :)) Most viszont véééégre életemben először sikerült vele jó kis koszorútortát készíteni.


Hozzávalók:

  • friss gyümölcs (eper, kiwi, vagy ami van)
  • 25 dkg zsírszegény túró1 nagy pohár natúr joghurt (kb. 370 gramm)
  • 10 ml folyékony édesítőszer (2 teás kanál)
  • 20 gramm étkezési zselatin

Nagyon vékonyan kiolajoztam a tupperware formámat, hogy majdan könnyen kijöjjön belőle a finomság.


A koszorúforma aljára (ami a teteje lesz a tortának) apró kockára vágott epret és kivit tettem.

A túrót, a joghurttal és az édesítőszerrel alaposan kikevertem, hogy a túró ne maradjon csomós.

Felforraltam 1 deci vizet, amibe beletettem a zselatint és minihabverővel teljesen csomómentesre kevertem, közben levettem a lángról és erősen próbáltam elvonatkoztatni attól, hogy miből készült, lévén a szaga büntet! Ezután az egészet belekevertem jó alaposan a joghurtos túrós masszába. Ebbe is tettem kockákra vágott epret, majd az egészet a formába öntöttem.


5 órát hűtöttem, mielőtt kiborítottam a formából. Szépen kijött, s én a forma "tetejére" borítottam, későbbiekben ebben tároltam a hűtőben is.


Fincsi, diétás, könnyű, édes! Persze jóval krémesebb lenne, ha felvert tejszínhabot is tettem volna bele, de most még ezt a zsírt is próbáltam mellőzni az életemből.


Maga a készítmény szerintem egyébként torta "krémjének" is alkalmas, vagyis piskótára is ki fogom próbálni.


3 megjegyzés:

  1. nnna, pont egy ilyennel szenvedtem pár hónapja. egyszerűen nem akart megkötni! :) De szép lett a tiéd :)

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltam, majd 5 óra múlva megtudom az eredményt! :) Mindenesetre köszönöm a receptet, szuper jó diéta alatt!

    VálaszTörlés