a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. március 15., csütörtök

Nyúlmájjal töltött gombafejek


Történt, hogy egy nagyobbacska nyúlmájhoz jutottam, amit azonban pazarlásnak tartottam csak úgy bedobni egy húslevesbe, azt gondoltam, hogy valami finomabbat sütnék belőle, ami akár önmagában megállná a helyét. ÉÉÉÉs megállta!
Imádom a gombát, így adta magát az ötlet...

Hozzávalók:

- 1 db nyúlmáj
- fél kifli
- 1-2 ek tejföl
- fél felvert tojás
- fűszer
- 8-10 gomba kalapja (kisebbek, nagyobbak)

A jókora - husik között pácolódott - nyúlmájat apróra kockáztam egy edény aljára, kb. fél felvert tojást öntöttem rá, és elmorzsoltam még fél vizezett és jól kinyomkodott kiflit. Fűszer gyanánt frissen őrölt borsot és sót tettem rá, tovább már nem fűszereztem, mer 2 napja állt a nyúlhússal egy pácban. (lásd a másik receptnél)
Az egész masszához adtam még kb. 1 evőkanál tejfölt, alaposan összekevertem és az előzőleg megtisztított gombafejekbe töltöttem. Kb. 1,5 órát sütöttem a nyúlhús tetején, de önállóan bőven elég lett volna neki 1 órahossza is, 200 fokon.

Nagyon fincsi lett, úgyhogy a jövőben másfajta májjal is fogok ilyet sütni. Ha nem pácoljuk előzőleg, akkor a masszába fokhagyma, esetleg majoranna és a tetejére borókabogyó is kívánkozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése