a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. április 3., vasárnap

Kínai rizsgombóc



Mikor tavaly ősszel Párizsban jártunk, a kínai éttermekben teljesen más ételek fogadtak minket, mint amiket itthon megszoktunk. Férjem mesélte, hogy más országokban is hasonló kínálatot látott, mint Párizsban, ebből arra következtettem, hogy ezek kínaibb kínai ételek, mint itthon.

Megkedveltünk egy bizonyos kis tésztabatyut, amibe mindenféle jót becsomagoltak, de utána nem sütötték még meg olajban, így nem tocsogott a zsírtól, friss volt és változatos.

Miután tavaly ősz már régen volt, Párizsba mostanában nem tervezünk menni :), kénytelen voltam utána járni, hogyan készülnek ezek a gombócok. Előre is elnézést kérek attól, aki tudja, hogy mi az eredeti recept, én viszonylag a magam eszétől haladtam előre, és az eredmény számunkra nagyon jó lett. Szerintem nem is olyan macerás, mint ahogy azt az ember előre elképzeli, egész hamar végeztem a 10 gombóccal.

Felhasználtam:
10 db kerek rizslap (Ázsia üzletekben kapható, Banh Tráng van ráírva)
egy kis darab reszelt káposztát
1,5 kávéspohár rizst
némi szójaszószt
1 cs Surimit
1 ek étolajat
kínai öt fűszer keverékét (csillagánizs, fahéj (kasszia), szegfűszeg, édeskömény, szecsuáni bors)
sót

A káposztáról egy kis darabot levágtam, lereszeltem és serpenyőben elkezdtem olajon pirítani, némi borssal. Közben egy kis lábasban megfőztem 1,5 kis kávéspohár rizst (dupla annyi vízzel), kevés sóval. A káposztát sűrűn kevergettem, és mikor majdnem készen lett meglocsoltam szója szósszal és kínai öt fűszer keverékéből kevéssel. Apóra vágtam a surimit és a szinte kész ételbe kevertem, picit összepirítottam és elzártam a tűzhelyet. A készre főtt rizst belekevertem a serpenyőben összesült (lent látható) hozzávalókba.

Ezután érzésre kezdtem el dolgozni a rizslappal. Egy nagyobb edénybe, amibe gondoltam, hogy egy kerek lap szépen belefér majd, felforralt vizet tettem. Beledobtam egy rizslapot, amit megfordítottam és kb. 15 mp alatt megpuhult. Talán nem kellett volna ennyire forró víz, mert majd szétégette a kezemet , de aztán ahogy melóztam, egyre hűlt. (pótolgatni kellett)
A megpuhult rizslapot egy vágódeszkára tettem (amit előtte sütőpapírral borítottam), vizes kézzel, mert úgy jól kezelhető ez a lap. A rizses töltelékből gombócot formáltam, a lap közepére tettem, majd száraz kézzel kis batyut formáztam és egy tálra tettem. Így jártam el a többi gombóccal is. Az elkészült batyukat kb. 1 órahosszával később ettük, eddigre szépen összeragadt a batyu szája, összeértek az ízek.

A gombócokat a Párizsból hozott csípős chiliszószba és a Londonból hozott édes chiliszószba mártogattuk. Röhejes, hogy a kínai ételhez minden máshonnan szereztük be a hozzávalókat, mint Kína. :)

A töltelékbe tettem némi cayenne borsot, amit nem kellett volna, mert dög erős lett, így nem is írtam oda a hozzávalókhoz.

Nagyon hajazott a párizsi élményre, úgyhogy szerintem a jövőben sűrűn fogok ilyet készíteni, de majd variálom a töltelék hozzávalóit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése