a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. április 24., vasárnap

Sajttorta


Ditta barátnémtól kaptam egy receptet, amit menet közben kénytelen voltam módosítani, lévén a hozzávalókból az általam választott tömlős krémsajtot én sósnak találtam édes sütibe, így azt kihagytam. Ettől még jó lett. :) A cukrot édesítőre cseréltem, a kekszet pedig teljes kiőrlésűre, hátha így kevésbé van lelkifurdalása az embernek, amikor falja. A végeredmény egy finom, kissé habos állagú torta lett.


Node, hogyan is készült?

Tortalaphoz:
1 csomag Zabfalatok rostos keksz összeturmixolva
néhány darab kakaós teljes kiőrlésű keksz, hogy összesen 25 dkg legyen a másikkal együtt
12,5 dkg margarin olvasztva


500 gramm light Mascarpone sajt (Aldi)
1 dl tejföl
3 tojás
12 ml folyékony édesítő
1 ek étkezési keményítő
kevés folyékony vanília aroma

Előmelegítettem a sütőt 150 C fokra.
A kekszeket ledaráltam egy mixerben, s olvasztott vajjal összekevertem. Fogtam egy 24 cm átmérőjű kerek formát, kibéleltem sütőpapírral, s az aljába tapasztottam a vajas morzsát. Ami fontos, hogyha levehető oldalú tortaformával dolgozunk (én kerek tepsivel sütöttem), akkor alulról alufóliával be kell bélelni a formát, hogy nehogy majdan a gőzöléshez használatos víz beszivárogjon. Na, szóval ezt a tésztát 10 percig elősütöttem a sütőben, majd kivettem.

Közben 3 tojásfehérjét felvertem egy tálban. Egy másik tálban összeöntöttem a sajtot, tejfölt, tojássárgáját, folyékony édesítőt és habverő közepes fokozatán jól összekevertem, majd rádobván a keményítőt, ezt is eldolgoztam a masszában. Ezután óvatosan beleforgattam a tojásfehérje habot, s az egészet a sütilapra simítottam.

A sütőformát betettem egy magas oldalú tepsi közepére, s egy vizeskancsóval óvatosan annyi vizet öntöttem alá, hogy a sütőformát félig ellepje. Ügyesen bejuttattam a sütőben és 1 óra 10 percig 150 fokon gőzöltem. Eddigre kissé megbarnult már a teteje.

Legközelebb kipróbálom úgy is, hogy nem verem fel a tojásfehérjét, mert most néhány amcsi oldalon pont azt olvastam, hogy minél kevésbé kell verni a tojást, hogy kevés legyen a buborék a sütiben, ergo ne legyen habos állagú; se eddig cukikban is inkább "szalonnás" állagú sajttortát ettem, mintsem könnyed habosat. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem tudtam kivárni a 3-4 órás hűtési időt, így kb. 1 óra múlva már ettem egy szeletet belőle, úgyhogy mostanra már biztos, hogy jóval összeszedettebb az állaga a tortának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése