a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. április 3., vasárnap

Miso leves


Érdekes, de ezt a levest a japánok reggelire eszik, készül többfajta hozzávalóval, ami azonban elengedhetetlen, az a Miso pasta. Vettem egy szép adagot, a maradék pedig eláll a hűtőben dobozban, s most először magam készítettem a Miso levesemet.

Hozzávalók:
Miso püré
1,5 l víz (nagyon sok!)
50 g szárított fafüle gomba
kb. egy ek szárított wakame alga
1 ek szójaszósz
kevés só, cayenne bors (vagy bármi csípős)
némi nyers zöldség (vékonyra reszelt répa, zöldhagyma, stb.)

A gombát leöntöttem forróvízzel.

5 percre beáztattam az algát hideg vízbe, meglepő módon hatalmasra nőtt eredeti méretéhez képest. Leöntöttem a vizet, hagytam száradni.

10 perc után kivettem a gombákat egyesével és vékony csíkokra vágtam, majd 1 liter vízben feltettem főni. Hozzá adtam a szójaszósz, kevés cayenne borsot, és hagytam kb. 10 percig főni.

Eközben újra felforraltam fél liter vizet és egy kis tálkában 3 kis ek miso pürét (szerintem 1-2 is elég lett volna!) és mikor a gomba 10 perce lejárt, beleöntöttem az egészet. Jól elkevertem, majd beleöntöttem az algát és a nyers zöldségeket is. Rottyantottam az egészen egyet és gyengén utána sóztam; majd elzártam a tüzet alatta.

Ma már kétszer ettem belőle... :)), tök olyan, mint a japán éttermekben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése