a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. április 24., vasárnap

Sajtos csigaropogós




A sajttortából kimaradt tömlős sajton gondolkodtam, kellene készíteni olyasfajta sajtos csigát, amit Csepke húgom szokott kész pizzatésztából. Mivel nem nagyon emlékeztem a kész tészta állagára, kénytelen voltam kiötölni egyet. Annál is inkább kapóra jött az ötletem, mert egyrészt a gyerkőcök imádják a sósat, ellenben nem imádják a sajttortát, továbbá ott forhant a hűtőben egy ideje egy jókora darab füstölt sajtocska.

Ledaráltam egy darab füstölt sajtot.
1 tömlős natúr Macisajtot kinyomtam egy tálkába

25 dkg lisztet
2,5 dkg élesztőt
0,5 dl (50 ml) étolajat
120 ml vizet
1 evőkanál tejfölt
5 ml (egy teás kanál) sót
némi borsot
beleszórtam egy keverőtálba, pár csipet cukorral próbáltam munkára bírni az élesztőt, de közben már össze is kevertem egy kézi mixer dagasztó karjával. (hullámos feltét)

A kész tésztát betoltam egy 50 fokos sütőbe és 20 percig kelesztettem. Ebből 15 perc alatt végig porszívóztam a lakást ott, ahol a papok táncolnak (másnak is ajánlom a multitaskolást), szóval rend is lett, kissé meg is kelt a tészta.

200 fokra tekertem a sütőt.

Korszakalkotó módszeremmel, két sütőpapír között olyan vékonyra nyújtottam, amennyire csak lehet. Egy lapos késsel a krémsajtot eloszlattam a tésztán, ezután gazdagon megszórtam sajttal, palacsintamód feltekertem, majd lisztbe mártott késsel minél vékonyabb szeletekre vágtam. Tepsibe fektettem, és a tetejét ismét megszórtam egy-egy csipet sajttal.

200 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Kb. 18 darab lett belőle, és nagyon fogy! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése