a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. április 16., szombat

Túrógombóc light (Norbi update)


Néha veszek a Sparban kész túrógombócot, de rájöttem, hogy az valószínűleg szénhidráttal van telenyomva, én pedig a túrót kívánom inkább, mint a lisztet. :) Megtetszett azonban, hogy nem forgatják zsemlemorzsába, így én is csak édestejföllel öntöttem le a sajátjaimat, nyomban ahogy elkészültek, még melegen.

Hozzávalók:
50 dkg túró
1,8 dl búzadara (szerintem 2 is lehetne akár)
3 nagyobb tojás (vagy 4 kisebb)
folyékony édesítő (kóstolgattam)
vanília (kivonat)
citromhéj ízlés szerint

Tejföl az öntözéshez.

Előző este be kell keverni, hogy a gríz megszívja magát és főlés közben ne dagadjon szét a gombóc.

A tojásfehérjéket felvertem egy robotgép habverőjével.

Egy másik tálban a túrót, sárgákat, vaníliát, folyékony édesítőt összekevertem a géppel, majd hozzáöntvén a búzadarát, szintén jól átkevertem a masszát. Végül a tojásfehérjével fellazítottam az egészet, s lefedve 1 éjszakára a hűtőbe tettem.

Másnap forrásban lévő vízbe dobáltam a nedves kézzel formázott kisebb gombócokat, s ahogy feljöttek ki is szedtem őket. Egy laposabb doboz aljára kanalaztam némi édesítőszerrel elkevert tejfölt, rászedtem fele gombócot és meglocsoltam a tejföllel. Ezután teljesen lehűtöttem (hűtőben), és úgy nagyon finom volt, a tejföl is kissé megkeményedett rajta.

A gombócok másik felét pirított zsemlemorzsába forgattam, és édes tejföllel kínáltam a családnak (valamint egyet magamnak). :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése