a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2014. július 15., kedd

Diabetikus tökfasírt tepsiben



Újabban többféle tócsnit sütök, most kipróbáltam tökből is, de kissé másként. Míg mikor krumpliból és répából készítem, liszt se kell bele, de mivel a tök vizesebb, kevésbé keményítős zöldség, ebbe Kitchen Kohl's diabetikus lisztet tettem.

Mindent érzésre készítettem, nem kell félni ettől a fajta ételtől, nem lehet elrontani.

Kb. negyed kiló reszelt főzőtököt összekevertem 1 egész tojással, némi sóval, borssal, tört fokhagymával, és annyi diabetikus fehérjeliszttel, amennyit felvesz. Ezt úgy kell érteni, hogy a tojás ne folyjon a tökszálak között, de nem kell egy tésztát keverni belőle! kb. 2-3 evőkanálnyi lehetett. Az egészre tettem még kb. fél kávéskanál szódabikarbónát.

200 fokra előmelegítettem a sütőt.

Tepsibe sütőpapírt fektettem, s arra 4 lapos halmot tettem villa segítségével. Kb. 20 percet sütöttem a tökfasírtokat, amikor óvatosan villával alányúlva megfordítottam őket, s még 5 percig sütöttem őket úgy is.

Nem tettem zsiradékot bele, és a sütőpapírt sem kentem le semmivel! Simán megsül ezek nélkül is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése