a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2014. július 24., csütörtök

Diabetikus szilvalekvár

Egy közepesen gyors lekvárt akartam főzni, ami nem csak a botmixelésből áll, most inkább a főzéssel akartam pépesíteni a gyümölcsöt, hogy magától pektinesedjen is. Vettem 6 kg szilvát, az egészből lekvárt főztem, de most csak a diabetikus lekvár receptjét írom ide:

Hozzávalók:
2 kg szilva kimagozva (ez legyen a tiszta súlya, előzőleg kb. 2,5 kg volt maggal)
15 dkg Xilit
15 ml folyékony édesítő
kevés citromsav, kevés fahéj

A szilvákat megmostam, magoztam, kettőbe vágtam, és Xilittel leszórtam, megkevertem, állni hagytam a főző fazekában.

Mikor levet eresztett, alá öntöttem kb. 1,5 deci vizet, és elkezdtem főzni. Közben beletettem a 15 ml folyékony édesítő. Kevés citromsavval és kevés fahéjjal megszórtam. Az egészet sűrű kevergetések mellett kb. 1,5-2 óráig főztem. Ezután habverővel belekevertem egy szilvalekvárhoz való dzsemfixet. A zacskó hátulján 1 kg gyümölcshöz javasolják, de bőven elég 2,5 bruttó, 2 kg nettó súlyú gyümölcshöz is!

Még főztem 2-3 percet, majd elzártam a tüzet.

Nyomban tiszta üvegekbe tettem, tetejére egy késhegynyi nátrium benzoátot szórtam, lezártam és 1 napig nagypárnával lefedve dunsztoltam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése