a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. március 7., szerda

Ráchal pangasiusból


Agyon szidják már ezt a halfajtát, de csak nem tudok leszokni róla. Karácsony után, mikor az ember televolt mindenféle kajával, nagyon jól esett ez a könnyű halas étel, amivel egy kábé 10 fős vendégséget vártam. Sem fázisképek, sem a kiszedett ételről készült képek nincsenek, de szerencsére a főzőedényre még volt időm egyet kattintani, mikor kivettem a sütőből.

Nagynéném ajánlotta a receptet, és nem tudom, hogy mennyiben tartottam be az utasításait, de az én változatom így készült:

Pangasius szeleteket (2 kg, mert sokan voltunk), megmostam, megszárítottam. Annyi burgonyát pucoltam, ami ilyen sok ember számára elég. A megmosott krumplit egy gyalun (nekem tekerős uborkaszelőm van) nagyon vékonyra vágtam, megsóztam és az Aldis nagy sütőedényem aljára spriccelt olajra hempergettem. A krumplit egyébként némi currybe is forgattam, valamint megszórtam borssal, borsikafűvel. Mivel nagy mennyiséget készítettem, így többemeletes lett a kaja, de alapvetően gondolom ezt csak egy réteg krumplival készítik.

A krumpli tetejére sűrűre főzött lecsót tettem, jó sokat. Valamint nyers, igen vékony hagymakarikákkal szórtam meg. Erre jöttek a halak.

A halszeleteket megszórtam citromsóval, borssal és picikét meglocsoltam citrommal és a lecsós krumplira fektettem. Ezt ismét megpakoltam lecsóval, majd megint krumplit és halat tettem rá.

A sort ismét lecsóval zártam.

Amikor készen volt a rétegezés, akkor egy külön tálban egy nagy doboz tejfölt kikevertem sóval, borssal, némi fokhagyma granulátummal és főzőtejszínnel, majd pedig az egész étel tetejére locsoltam.

200 fokos sütőben sütöttem legalább 1 óráig, majd pedig keveset még fedő nélkül pirítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése