a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. március 9., péntek

Gyümölcstorta


Még Karácsonykor vettem egy Teflon tortaformát és szégyenszemre eddig nem próbáltam ki, mert valójában féltem a gyümölcstorta készítésétől. Korábban soha nem jött ki a süti a formából, úgyhogy kínlódás volt mindig a sütés vége. Hát jelentem, életemben először sikerült simán kihoznom a tésztát a teflonból, de persze előtte jó alaposan kivajaztam és kiliszteztem.

Csak 4 tojásom volt itthon, de 5 is elfért volna a formában, úgyhogy nagyon pille fajta torta ez a mai. Még jó, hogy most jutott eszembe egyébként a sütkérezés (habár a héten ez a második tortám), mert mára olyan sok friss gyümölcs lett nálunk, hála a bevásárlásnak, na meg a globalizációnak, mert nyilván márciusban az eper, a szilva nem hazai, a kiwi meg sosem volt az.
Ma még koncepció nélkül pakolásztam a gyümölcsöket a tortára, remélem egyszer valami szebb formát is sikerül kanyarintanom.

Na , szóval, 4 tojásból piskótát sütöttem, amit kevés hűtés után vékony rétegben beborítottam vanília pudinggal, amire aztán rápakoltam a gyümölcsöket, majd pedig kb. 5 gramm étkezési zselatin + 1 dl víz, édesítő, citromlé és piros színezék segítségével készített tortazselével vontam be. A zselé úgy készült, hogy felforraltam a vizet, beletettem a hozzávalókat, minihabverővel addig kevertem, mígnem csomómentes lett, majd 5 percre megfeledkeztem róla. Ezután kanállal óvatosan ide-oda csurgattam, és sajna volt, hogy túlfutott a tortán. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése