a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. március 23., péntek

Sajttorta túróval és eperlekvárral




Több mint 1 hete vettem egy nagy doboz Light Mascarponét, fele el is fogyott tiramisu és epermisu formájában, a többi meg várta a sorsát a hűtőben. Mivel egyszer megpenészedett így a sajtom, most nem akartam kockáztatni, meg különben is egész héten kívántam a sajttortái....Sőt ettem is, beültem a közeli bevásárlóközpont új kávézójába, ahol majd hanyatt dobtam magam a 650Ft/tortaszelet áron, de ha már ott voltam, ettem egyet. Ezután nem fogom drágállni a 800 Ft-ot fél kiló Mascarpone sajtért. Persze veszélyes fél kilóból tortát sütni, mert akkor az ember lánya egy hétig ezt eszi, ami azért megterhelőbb a szervezetnek, mintha néha-néha betolna egy szeletet.

Na szóval, fogtam a maradék sajtot és kreáltam hozzá egy új receptet; mert mint kiderült, csak 20 deka maradt belőle, amit viszont keveselltem tortának...

Mi került bele?
Az alapba:
10 dkg Gullon diabetikus keksz
5 dkg margarin

A krémbe:
20 dkg light Mascarpone
10 dkg krémes (csökkentett zsírtartalmú) túró
2 púpos evőkanál tejföl
kb. fél evőkanál étkezési keményítő (10 gramm)
2 nagy tojás egészben
7,5 ml folyékony édesítőszer

+ két kis kanál diabetikus eperlekvár

Az alaphoz a kekszet összeturmixoltam és 5 dkg olvasztott margarinnal összekevertem. Belenyomkodtam a legkisebb tortaformámba (kb. 20 cm), amit előzőleg sütőpapírral béleltem. Betettem a hűtőbe.

A sütőt 150 C fokra állítottam.

A krém hozzávalóit egy nagy keverőtálban robotgép habverője segítségével egyneműre kevertem. Vigyázni kell, mert ez nyersen is finom, és én az édesítés miatt kénytelen voltam kóstolgatni, még az sem tartott vissza, hogy nyers tojás van benne...
Majd ezt az egész masszát ráöntöttem az alapra. Amikor öntöttem rá, kb két teáskanálnyi eperlekvárral megpöttyöztem a belsejét, majd bevontam a maradék krémmel. Evés közben szépen előjönnek a lekvárpöttyök, de lehetett volna több is.

Egy nagy tepsibe tettem a sütőformát, ami alá annyi vizet töltöttem, hogy kb. félig ellepje a formát. Ezután kb. 70-80 percig 150 fokon gőzöltem, mígnem megpirult kicsit a teteje.

A torta csak hűtve fogyasztható...azaz langyosan is, de teljesen más lesz az állaga.

A normál nagy tortaformához dupla mennyiség szükséges!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése