a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. április 5., csütörtök

Hello Kitty torta - Hello Kitty Cake



Adrika 4 éves szülinapi zsúrjára meglepiből Hello Kittys tortát sütöttem. Készült egy másik is, a másik lányomnak, de most a Hello Kittyt írom le ide.

Hozzávalók a tortalaphoz:
4,5 dkg kakaópor
180 ml étolaj
30 dkg cukor
2 cs vaníliás cukor
3 db tojás
3 dl tej30 dkg liszt
1 cs sütőpor (kb.10 gramm)

A lisztet, sütőport, kakaóport egy külön tálban alaposan elkevertem.
A tojást, az olajat, a cukrot, vaníliás cukrot habverővel jól lekevertem, majd beletettem a tejet, és homogén folyadékká vertem. Ezután óvatosan beleadagolva a száraz összetevőket, igyekeztem a robotgéppel habos masszát keverni a belőle.

Ezután kivajazott-kilisztezett formába öntöttem (kb. 28 centis), és 180 fokon nagyjából 45 perc alatt készre sütöttem.

A kész lapot kihűtöttem és először egy sablon alapján kivágtam a Kitty fejét, majd keresztben három szeletbe vágtam.


A töltelék egyik szinten mogyorópuding, másik szinten párizsikrém volt.

Hozzávalók a töltelékhez (párizsikrém):
10 deka keserűcsoki
100 ml (fél deci) habtejszín (30%-os)

A csokit a habtejszínnel villanytűzhely 3-as (tehát pici) fokozatán óvatosan egybeolvasztottam, homogénné kevertem, majd kevés hűtés után megkentem vele az egyik lapot.

Közben Aranka hideg krémet készítettem (por + tej segítségével), amivel a másik szintet kentem meg. A megkent tortát sütőpapír segítségével visszatettem a sütőformába, és betettem a hűtőbe legalább 1 órára.



Ez idő alatt elkészítettem a díszítést. Színeztem az Unidec masszát, hogy legyen sárga szeme, rózsaszín masnija. Fekete színem nem volt, így barna lett a szeme és a bajsza.

Az összeállított tortát ezután kívülről teljesen megkentem a maradék párizsikrémmel.


Az Unidecet keményítős lapon a lehető legvékonyabbra nyújtottam, de akkorára, hogy bőven leérjen a torta széléig. Rásimogattam a tortára, majd alul körbevágtam. A szemet, orrot, stb-t kevés maradék csokikrémmel ragasztottam rá a tortára.

Az Unidecet alapvetően Wilton ételfesték zselével színeztem, de most vettem por formájú ételfestéket is, amelyre egy spriccelőből vizet spricceltem, tehát nagyon kevés víz került bele, és nagyon jól festette az Unidec masszát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése