a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. április 5., csütörtök

Zhu-zhu pets torta - Zhu-zhu pets cake



Heni lányom névnapi zsúrjára meglepiből Zhu-Zhu tortával készültem.Sokat filóztam, hogyan valósítom majd meg, de végül adta magát a dolog.

Hozzávalók a tortalaphoz:
3 dkg kakaópor
120 ml étolaj
20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
2 db tojás
2 dl tej
20 dkg liszt
fél cs sütőpor (kb.7 gramm)

A lisztet, sütőport, kakaóport egy külön tálban alaposan elkevertem.
A tojást, az olajat, a cukrot, vaníliás cukrot habverővel jól lekevertem, majd beletettem a tejet, és homogén folyadékká vertem. Ezután óvatosan beleadagolva a száraz összetevőket, igyekeztem a robotgéppel habos masszát keverni a belőle.

Ezután kivajazott-kilisztezett hasáb sütőformába öntöttem, és 180 fokon nagyjából 45 perc alatt készre sütöttem. Sülés közben felpúposodott a tészta, így adta magát, hogy az lesz a hörcsög háta. :) Amikor kihűlt a tészta, megfaragtam a gömbölyded hörcsögformát.

A töltelék egyik szinten mogyorópuding, másik s
zinten párizsikrém volt.

Hozzávalók a töltelékhez (párizsikrém):
10 deka keserűcsoki
100 ml (fél deci) habtejszín (30%-os)

A másik szintre fél adag Aranka mogyorókrémet töltöttem.

Ez idő alatt elkészítettem a díszítést. Színeztem az Unidec masszát, hogy a hörcsög halovány sárga legyen, legyenek barna foltjai, fehér pofája, sárga füle, rózsaszín orra, lába, stb.

A torát 3 szintbe vágtam, a felsőre szintén párizsikrémet kentem.
Az összeállított tortát ezután kívülről teljesen megkentem a maradék párizsikrémmel.
Majd bevontam a tortabevonó masszával. (Unidec)
Az Unidecet keményítős lapon a lehető legvékonyabbra nyújtottam, de akkorára, hogy bőven leérjen a torta széléig. Rásimogattam a tortára, majd alul körbevágtam. A szemet, orrot, stb-t kevés maradék csokikrémmel ragasztottam rá a tortára.

Az Unidecet alapvetően Wilton ételfesték zselével színeztem, de most vettem por formájú ételfestéket is, amelyre egy spriccelőből vizet spricceltem, tehát nagyon kevés víz került bele, és nagyon jól festette az Unidec masszát de nem is vizesítette el (ugyanis ez a massza a vizet nem bírja!).
A bevont tortát egy éjszaka a hűtőben pihentettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése