a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. április 30., hétfő

Medvehagymás napraforgós pogácsa


Mivel sok a medvehagyma ilyenkor, az ember már mindenbe teszi. ...így pogácsába is. És nem is rossz!:)

25 dkg lisztet
2,5 dkg libazsírt
1 teáskanál cukrot
1-2 teáskanál sót (ízlés szerint)
2,5 dkg élesztőt
110 ml tejet
1 tojást

összegyúrtam, amiből rugalmas kelőfélben lévő tésztát kaptam. Jó alaposan kinyújtottam, kézzel megkentem libazsírral, megszórtam napraforgóval, és apróra vágott medvehagymával, majd összehajtogattam. Újra kinyújtottam, újra hajtogattam és még megismételtem kb. 3-4x ezt a műveletet.

A tésztát végül kinyújtottam, berácsoztam, szaggattam, tojással lekentem, és szezámmal szórtam. Kb. 20 percig 50 fokos sütőben kelesztettem, majd 200 fokon kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése