a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. április 30., hétfő

Diós tekercs



250 gramm lisztet
1 tojást
2,5 dkg élesztőt
5 dkg cukrot
110 ml tejet
5 dkg vajat

könnyen kezelhető tésztává gyúrtam. Amíg pihent, addig elkészítettem a tölteléket: dió+cukor+néhány kanál tej+kevés mazsola. 

A nagy négyzet alakúra nyújtott tésztát megpakoltam a töltelékkel, palacsinta módjára feltekertem, majd szeleteket vágva a tepsibe sütőpapírra tettem. Először egymástól távol voltak, majd később így összekeltek, ahogy a képen látszik. A tetejüket tojással kentem meg. Kb. 30 percig 50 fokon kelesztettem, majd 200 fokon  fokon 20 perc alatt megsültek. Mikor már kezd pirulni (majdnem kész), akkor ki kell venni és 4-5 evőkanál tejjel meglocsolni felülről. Ezután még 5 percet sütni. Nagyon finom lesz az eredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése