a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. december 24., péntek

Ancsi-féle mogyorós karácsonyi kekszek



Mostanában kedvem támad sütiket kitalálni, s amit nem hittem korábban: működik! Persze kell hozzá tapasztalat, hogy egy keksz mitől nem esik szét, vagy mitől lesz finom...

Egy új kedvencre tettem szert az alábbi kekszben:

25 dkg liszt
10 dkg darált mogyoró
15-20 dkg vaj/margarin
10 dkg fruktóz (vagy cukor)
1 tojás sárgája
1/2 cs sütőpor
1 kávéskanál vanília aroma

A lisztre rádobáltam a hozzávalókat, a vajat apróra vágtam, és elkezdtem keményen dolgozni. :) Gyors mozdulatokkal hirtelen kell belőle tésztát gyúrni, hidd el, egyszer csak összeáll. Mindenféle pihentetés nélkül (habár biztos jót tett volna neki) egy gyúródeszkán még átgyúrtam egy kis liszttel, több részletben kinyújtottam a lehető legvékonyabbra (kb. 3 mm), és csizma, valamint kesztyű formákat szaggattam belőle.

Sütőpapírral borított tepsire tettem, ahol kaptak egy kis tojásfehérjés kenést. 180 C fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készen van, nagyon kell figyelni, mert barnul. Két tepsivel tettem be egyszerre, s ezért légkeverésre kapcsoltam a sütőt.

Utána csokit olvasztottam és itt-ott bevontam őket.

(Fotó később)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése