a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. január 21., péntek

Amerikai palacsinta


Vettem egy tojássütő formát, és láttam a hátulján egy képet duci amerikai palacsintákról, szóval ihletet kaptam...

A képen látható példányok egyike a formában, másika forma nélkül sült (maradék tésztából), úgyhogy forma nélkül is egész szépeket lehet sütni.

Így készítettem:
3 tojást szétválasztottam, s a fehérjéket 2 "nyomás" folyékony édesítővel felvertem
120 g finomlisztet pakoltam a tojások sárgájára
1 púpozott kávéskanál sütőporral elkevertem óvatosan (még tojások nélkül)
1,5 dl tejet öntöttem rá
7 nyomás (löttyintés) folyékony édesítővel édesítettem
kb. 1 teás kanál étolajat löttyintettem bele
s az egészet robotgéppel jól összekevertem. Mikor készen lett, akkor kanállal a tojásfehérjét belekevertem.

Gyorsan kikentem egy serpenyőt olajjal, majd a tojássütő karika karikáját is, s nagyra kapcsoltam a villanytűzhelyet. Ez lett a vesztem, mert a második pali szépen megfeketedett, habár elkelt így is.

Ahogy felmelegedett a serpenyő, a karikába mértem kb. 1,5 kicsi merőkanál cuccot, és érzésre sütöttem kb. 1-2 percig. Ahogy a karikát megemelve kiesik belőle a pali, két lapos fakanál segítségével rögvest meg is lehet óvatosan fordítani. Ha nagyon odadobod, akkor elcsúszik a formája. :) Ezt is rövid ideig sütöttem (szerintem még rövidebb ideig, mint a normál palikat), majd tálra tettem. Gyerekeknek mézzel, uramnak lekvárral, magamnak üresen tálaltam.

Legközelebb Norbi lisztből fogom kipróbálni.

5 tojással az alábbira jönnek ki a mennyiségek:

5 tojás
20 dkg liszt
1,5 kk sütőpor
2,5 dl tej
11 lötty édesítő a sárgájába
3 lötty édesítő a fehérjébe
1,5 teás kanál étolaj

2 megjegyzés:

  1. nagyon szépek! (és biztos finomak is) az enyémek mindig kis amorf nyomik, no nem is fáradozom a formában sütéssel :) puszik!

    VálaszTörlés
  2. Igen, de formátlanul is nagyon jó az, csak hát nekem éppen van formám hozzá. ;-)

    Tk. lisztből is szépen feljön, és mézzel is lehet édesíteni.

    VálaszTörlés