a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. július 26., hétfő

Diétás (light) baracklekvár


Vidéken járva gyönyörű szép Piroska sárgabarackot vettünk, s most először, cukormentes lekvárt is főztem belőle.

Mivel igen vékony volt a héja a gyümölcsnek, így nem kellett pepecselni a hámozásával, hanem mosás és felezés (magozás) után rögtön a főzőedénybe tettem, majd botmixerrel pépesítettem. Vettem korábban egy dzsemfix nevű lekvártartósító sűrítő izét, amellyel cukor hozzáadása nélkül készíthető lekvár. A kb. 1,5 kg összepépesített sárgabarackot enyhén meghintettem citromsavval, és a dzsemfix papírján írt édesítő mennyiséget (kb. 20 ml folyékony édesítő) tettem bele, de közben kóstolgattam, hogy nehogy túl édes legyen. Egyszer felforraltam az egészet, majd sterilizált üvegekbe töltöttem gyorsan, és 10 percre a fejükre állítottam őket.

Szép és finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése