a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. július 30., péntek

Tejfölös gombaleves


Miután divatba jöttek a színes levesek, egész héten különböző krémleveseket készítettem, hol brokkolis-cukkinisat, hol karalábéból; így hét vége felé valami tartalmasabb, mégis büntetlen örömet akartam magamnak :), az üzletben pedig szerencsére semmi krémlevesnek való zöldséget nem találtam, hát gombát vettem.
A szokásostól eltérően most nem "fehérre", hanem "pirosra" készítettem a levest, és az összetevői is kissé másak.

40 dkg csiperke gomba
1 doboz szárított óriás tinorrú gomba
4 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
1 fej vöröshagyma
olíva olaj
só, bors, cayenne-i bors (kihagyható), szerecsendió, pirospaprika
+ csipetke
+ 2 tk liszt + 2 ek tejföl

Legelőször is megmostam a tinorrút több léből (nem kell megijedni a ronda barna mosólétől), és beáztattam gyorsan egy nagyobb edényben.

1 fej hagymát olajon üvegesre kell pirítani, majd egy kevés pirospaprikát rászórni és hamar felengedni meleg vízzel. Az apróra vágott zöldségeket, gombát, és a kissé megduzzadt szárított gombát (áztatólé nélkül! :)) beletenni, fűszerezni és a fehérrépa puhulásáig főzni.
Közben elkészíteni a csipetkét: 1 tojást annyi liszttel összegyúrni, amennyit felvesz, s ebből a csipetkéket a levesbe csípni, majd legalább 10 percig főzni. (ki is hagyható, helyettesíthető bolti csipetkével is).
Ezután kb 2 teáskanál liszt és 2 ek. tejföl + pici víz keverékével a levest behabarni, még pár percig forralni.

Közepesen laktató étel lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése