a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. július 31., szombat

Mákoscsigák





Valahol láttam egy ilyen csigahalmazt, s elkészítettem saját receptből.

tészta:
60 dkg finom liszt
5 dkg élesztő
220 ml tej
2 tojás
10 dkg cukor
5 dkg margarin
csipet só (protokollból :))

töltelék:
20 dkg mák
10 dkg cukor
+ amennyi tejet felvesz.

sütés közben:
1 dl tej + 1 vaníliás cukor

A tésztát kenyérsütő gépben megdagasztattam, majd rögtön kivettem, kettőbe vágtam és az egyiket kinyújtottam. A dagasztás ideje alatt elkészítettem a máktölteléket: egy kis lábosba kimértem a mákot és a cukort, majd annyi pici tejet öntöttem hozzá, hogy massza legyen belőle.
A kinyújtott sütilapra elegyengettem a töltelék felét kanállal. Kissé nehéz, mert úgy tűnik, hogy kevés rá, de végül még sok is (sülés után). Ezután feltekerem, mint egy palacsintát és 4-5 centis vastag darabokat vágok belőle. A darabokat beállítom egy tepsibe egymástól 4-5 cm távolra. Utána ugyanezt megcsinálom a másik tésztával is.
A tepsit 50 fokos sütőbe tolom, vagy ha meleg van, akkor akár a konyha levegőjén megkelesztem kb. 35-40 perc alatt. Ez alatt teljesen összekelnek a csigák, összenőnek, mint a sziámi ikrek.
A sütőt 180 C fokra feltekerem és kb. 20 percig sütöm, majd egy pohárban összekeverek kb. 1 dl tejet vaníliás cukorral, és rákanalazom az akkor már barnuló csigák tetejére (főleg a héjára). Ügyelek rá, hogy főleg oldalra (tepsi széleinél) ne folyjon le, mert ott megpuhítja a tésztát.
Ezután még 15-20 percig sütöm a sütit.

Az eredmény látszik. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése