a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. augusztus 4., szerda

Sajtos stangli


Egy ismerősöm anyukája sütötte így a sajtos stanglit, szerintem ez a legjobb stangli, amit valaha is ettem, visszatérően meg szoktam sütni, amikor valaki rákíván a családban, vagy ha vendégeket várok.

Hozzávalók:
0,5 kg rétesliszt
20-25 dkg reszelt sajt (fele a tésztába, fele a tetejére)
2 dkg élesztő
1 dl tejföl
2 ek étolaj
15 dkg zsír (libazsírral a legjobb)
2 tojás sárgája a tésztába
tojás fehérje a tészta tetejére
1,5 teáskanál só


A hozzávalókat jól össze kell gyúrni, majd 1 órát pihentetni. Pihi után kb. 0,5 cm vastagra kinyújtani, tetejét tojás fehérjével megkenni, sajttal megszórni, derelyevágóval vékony csíkokra vágni és 200 fokon előmelegített sütőben légkeveréses üzemmódon kb. 12 percig sütni.
Én ma utólag kentem meg tojással és szórtam meg sajttal, eléggé le is szóródott róla. :))

Készítettem még ugyanebből a tésztából sajtos szíveket is, hátha valaki örül nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése