a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2013. június 26., szerda

Kovászos kenyérlángos

Húsvétra a húgomékat kenyérlángossal leptem meg, méghozzá két nagy tepsivel sütöttem, hogy mindenkinek bőven jusson.

A kovászt előző nap elkészítettem hozzá, ez a legújabb módszerem, mert akkor a kenyér is jóval finomabb.

A kovászhoz vizet, élesztőt és cukrot összekevertem egy edényben, hogy kicsit hígabb lett, mint egy nokedli tészta. Egy napig hagytam kinn a konyhában állni (lefedve). Másnap ezt dolgoztam bele a sima kenyértésztába, azaz adtam hozzá még 40 dkg lisztet, és annyi vizet, amennyit "felvesz". Tudom, ez öreganyám módszere, de ez van, nem tudnám megmondani, hogy mennyi vizet kellett beletennem. 2-2,5 deci lehetett. Ezen kívül 1 tk. sót , némi köményt is tettem bele.

Majd kinyújtottam, lapogattam a tepsibe őket, megkentem paprikás tejföllel (édes Annával elkevert tejföllel), a tetejére sonkát, hagymát, tojást és tormát tettem.

200 fokon pirulásig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése