a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2013. október 20., vasárnap

Habcsók halloween tök


Ez is a lányom kívánsága volt, tavaly már készítettem ilyet és nagy részét ő koptatta el.

Klasszikus habcsók recepttel készült, csak a tészta nagy részét narancssárgára színeztem, és egy keveset zöldre. Habnyomóba tettem, halmokat nyomtam, és kanál segítségével a csúcsára zöldeket tettem. 
(sajnos a kép nagyon gyatra, és itt még nincs is megsütve a végtermék)

Hozzávalók:
4 tojás fehérje
150 g porcukor
50 g porcukor
50 g étkezési keményítő
+ ételfesték

4 tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá kell verni, majd mikor már teljesen kemény, 150 g megszínezett porcukorral tovább kell verni, hogy jó kemény hab legyen. Ezután kanállal 50 g porcukorral elkevert 50 g étkezési keményítőt keverünk óvatosan a masszába, majd habzsákba tesszük és tepsire nyomjuk. 

100 fokos sütőben 2-3 órahosszáig kell szárítani. 

Ezek a kész tökök. Valójában jóval narancssárgábbak:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése