a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2013. október 20., vasárnap

Halloween kekszek


Nagyobbik lányoméknál Halloween buli lesz a suliban, és ő házi sütit szeretne vinni, ráadásul narancssárgát. Még azt is kikötötte, hogy mindegyikből legyen legalább 32, hogy a gyerekek ne vesszenek össze rajta. :)
Először késsel akartam kivágni a tök pofázmányát, de kaptam kölcsön Jucustól egy szmájli face keksz szaggatót, úgyhogy ezzel próbálkoztam. Volt benne egy jó mérges ábrázat, azt használtam főként. Sajna a kekszek idő közben dagadtak, és kinőtték a pofájukat, úgyhogy - mivel nem volt meghatározó a szem és a száj - csináltam egy adag késsel kivágottat is. Hát mit mondjak... :)) , de legalább a gyerekemnek tetszik.

Szaggatáskor még így nézett ki:


Meg így:

A tészta egy egyszerű linzer, ami lekvárral összeragasztva is finom, de magában is + narancssárga ételfesték, amit én pirosból és sárgából kevertem ki (Wilton ételfestéket a Vásárcsarnok melletti Ázsia Bt. üzletében kapsz).

60 dkg liszt
30 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 tojás sárgája
fél cs. sütőpor
2-3 ek tejföl

A száraz hozzávalókat összekevertem, belekevertem találomra egy kis ételszínezéket és rákockáztam a margarint.

Gyors mozdulatokkal igyekszem belőle tésztát gyúrni, de mivel nem mindig jön össze, 2, de maximum 3 kanál tejföllel segítek az ügyön. Ha fele ennyi tésztát csinálunk, legfeljebb 1 kanál tejfölt használjunk.

Az összegyúrt tésztát 3-4 óráig pihentessük hűvösön, majd gyúrjuk át egy kis liszttel és a lehető legvékonyabbra nyújtsuk. Ezután szaggassuk.

200 fokon max. 10 percig kell sütni, hogy meg ne piruljon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése