a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. február 25., csütörtök

Céklás sütőtök leves


Azon gondolkodtam, hogy mit kellene ennem, végre valami olyat, amivel bűntudat nélkül jól lakhatok, és még finom is, de nem saláta. :)
Volt itthon egy kis gesztenye ízű sütőtököm, de túl kicsi volt, hogy csak sütőtök leves legyen belőle, meg gondoltam újítok...így a hűtőben árválkodó cékla is bele került többek közt.

Hozzávalók:
1 kis sütőtök
2 nagyobb cékla
1 fej vöröshagyma
1 kis alma
kevés gyömbér
2-3 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, bors, szerecsendió
főzőtejszín

A felkockázott hagymát és karikára vágott fokhagymát megpároltam olíva olajon, s rádobáltam az összekockázott tököt, céklát, almát, majd felöntöttem vízzel, hogy éppen ellepje. Tettem bele sót, jó sok borsot, szerecsendiót és mivel friss gyömbérem nem volt, s por alakban teljesen más az íze, egy kis sushi gyömbért (pácolt gyömbér) dobtam még a fazékba. Eredetileg a sütőtök levesembe is szoktam tenni gyömbért, de csak óvatosan, mert elég vad az íze és csípős lesz tőle a leves.
Ezeket összefőztem kb. 30 percig, majd kb. 1 dl főzőtejszínnel tunningoltam, s botmixerrel adtam a képének. Érdekes színű, ám annál finomabb, sima, krémes állagú "eteti magát" leves lett belőle.

..fotó később...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése