a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. február 26., péntek

Káposztás fasírt


Imádom a káposztát, pedig milyen furcsa íze van, az emberi szervezetre gyakorolt hatását nem is említve; úgyhogy sok fajta káposztás ételt készítek, s mindig találok ki újakat is. Mivel ma sok mindent főztem (rakott karfiolt, sárgaborsó főzeléket), gondoltam készítek fasírtot, ami súlybarát :), s amiben van valami új, a korábbiakhoz képest; na meg én is ehetem, szinte büntetlenül. Az eredmény egy piros-barna burger lett, amiben a káposzták kellemesen megégtek :)), de mivel perverzen szeretem a túl sütött dolgokat, a ropogós finomságokat, így ezt is imádtam.

Hozzávalók:
50 dkg marha-sertés darált hús
1 egész tojás
3 ek pirospaprika
3 gerezd összepréselt fokhagyma
1 teás kanál só
bors, kömény
és kb. egy negyed káposzta max.

A káposztát kivéve mindent összekevertem villával (mert nem szeretek maszatolni), s a keveréket kiegészítettem még kb. 1 ek hüvelyes liszttel (sárgaborsó, stb. keveréke), mert a legutóbb ily módon készült fasírt ropogósabb lett, mint elődei. Habár így már nem annyira diétás, hiszen tartalmaz szénhidrátot, de talán ennyi bele fér...(ha utána salátával eszi az ember)

A káposztát a lehető legkisebbre vágtam, s egy mikro edényben vagy 10 percig mikróztam, mígnem az egész összeesett. Ekkor kicsit besóztam, köményeztem, s ekkor már kézzel bele gyúrtam a húskeverékbe. Az előtte sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem a nagy lapos, hamburgerre emlékeztető húspacsnikat.

200 C fokon kb. 40-45 percig sütöttem, közben egyszer megfordítottam őket.
Így lehet mindenféle olaj és sült olajszag nélkül egészséges fasírtot sütni.

Jégsalátával fogyasztottam, mindenféle köret nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése