a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. március 11., csütörtök

Pikáns kapros-tejfölös leves


Volt pár alapanyagom itthon és fejben kitaláltam egy levest, ami tartalmas, ám egészséges, és nem mindennapos (legalábbis itthon).

Hozzávalók:
10 dkg sárga zöldbab
25 dkg zöld zöldbab
25 dkg bébi répa (a normál is megteszi)
2,5 dkg szárított erdei gomba (nekem trombita volt itthon)
kb 3 szelet husi (nekem sertés tarja volt itthon, s meglepően jó lett vele a leves)
1 fej vöröshagyma
tejföl + 1 kanál liszt (én sárgaborsó lisztet használtam)
tárkony, kapor
só, bors, citromlé

A szárított gombát több léből megmostam, majd beáztattam.
Kevés olíva olajon a hagymát megdinszteltem a kockára vágott husival együtt, s a husit hagytam gyakorlatilag megfőni a hagymás olajon. Ezután rátettem az összes fagyasztott zöldséget és a beáztatott gombát (áztatólé nélkül :), és felöntöttem vízzel. Tárkonnyal, kaporral, sóval, borssal fűszereztem, majd addig öntöttem bele a citromlét, amíg finom íze nem lett. Mikor megfőttek a zöldségek, egy kis tejfölös habarással tartalmasabbá tettem az egészet.

Még a gyerekek is ették.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése