a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. március 17., szerda

Túrótortaszerűség




Sándor napra némileg diabetikus túró tortát próbáltam összehozni, saját kútfőből, ezért, mint utóbb kiderült, nem sikerült 100%-osra. Húgom pasija azt mondta, hogy "jó volt a túrókrém, nem kellett volna tortának álcázni"; valójában olyan érdekes dolog történt, hogy mikor először felvágtuk, még egészen torta formája volt, lehetett enni "szeletben", de ahogy fogyott, úgy rogyott össze, s már nem egész szeletben lehetett kivenni a tálból. Szóval ide írom, hogy készült, de gyanítom, hogy vagy technológiai problémát vétettem, vagy rossz volt a zselatinom.

Először felvertem 2 dl sima (cukrozatlan) habtejszínt+5 ml folyékony édesítőt, és félre tettem.
Azután 0,5 kg túrót és egy nagy doboz joghurtot (375 g) és 20 ml folyékony édesítőt a robotgép habverő részével simává kevertem.
Feloldottam két kis tasak (2x9g) zselatint kb. 50-60 ml vízben, kicsit megmikróztam, elkevertem és a habverővel ezt is beledolgoztam a masszába. Végül beleforgattam a félretett tejszínhabot.
Összevágtam 1 kiwit és 1 mandarint, majd óvatosan ezeket is a masszába kevertem.

Egy Ikeás, közepes, magas falú keverőtálat kiöblítettem vízzel és szív alakú piskótával kiraktam a belsejét (találom magasságig és pont jó lett), majd beleöntöttem óvatosan a masszát, hogy a szívecskék ne dőljenek le. Elsimítottam és befedtem félbe tört szívekkel. Lefedtem a tetejével és hűtőbe tettem.

Másnap szépen kijött a formából, és az íze tökéletes volt, a külleme meg ahogy fogyott, úgy romlott. :)))

2 megjegyzés:

  1. hey, ez tok jol nez ki, nem tudom milyen volt osszeesve, de igy faltam volna belole ;)

    VálaszTörlés
  2. csak az utolsó pár szeletnél esett össze, de akkor is csak a túró dőlt ki. :)

    VálaszTörlés