a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. március 22., hétfő

Spenótos pangasius

Mindig gondolkodok, hogy mit főzhetnék vegetariánus anyukámnak. Így találtam ki és sütöttem neki rakott pangasiust, azaz cápaharcsát. Ez a pangasius nevezetű hal abszolút szálkamentes, gyerekeknek is ajánlott. Frissen drágább, fagyasztva olcsóbb, de szerintem nehezebb vele bánni.

Ehhez az ételhez nem lesz fotó, úgyhogy csak el kell képzelni, hogyan nézhet ki.

Hozzávalók:
cápaharcsa/pangasius filé
krumpli
spenót, fokhagyma, liszt-tej, só
bors, só, citromlé, fokhagyma granulátum
sajt

Először megfőztem egy kis kerek tepsibe való mennyiségnyi krumplit. Meghámoztam és belekarikáztam az előzőleg olajjal bespriccelt tepsibe, de csak egy rétegben, hogy ne legyen tömény. Megszórtam sóval.

Ezután felolvasztottam némi spenótot. Egy kis edényben olajon megpirítottam pár gerezd összezúzott fokhagymát, rádobtam a spenótot és tejjel-liszttel behabartam, tehát készítettem egy híg spenótfőzeléket.

A krumplira ráfektettem a még fagyos halakat, besóztam, borsoztam, kevés citromlét spricceltem rájuk, megszórtam kevés fokhagyma granulátummal és leöntöttem a spenóttal. Szerintem, ha a hal teljesen kiolvad és hirtelen mindkét oldala meg van kapatva enyhén olajos serpenyőben, akkor jobb lett volna a végeredmény.

A spenótra rászórtam némi reszelt füstölt sajtot és az egészet kb. 40 percig sütöttem, mígnem megbarnult a teteje kissé. Mikor kissé meghűlt, szeletben lehetett a tányérra szedni. Vagy a spenót, vagy a hal eresztett némi levet, amit elkerülhettem volna, ha elősütöm a halat, vagy ha sűrűbb a spenót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése