a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. március 31., szerda

Tiramisu, kissé lightabban


Felfedeztem, hogy lehet kapni light Mascarpone krémet, nem csak kevesebb benne a zsír, de meglepő módon olcsóbb, mint a normál megszokott Mascarpone. (pedig ugye a light dolgok általában drágábbak...) Persze nagyon finom az eredeti 80%-os zsírtartalmú Mascarpone sajt is, node ha evése közben arra gondol az ember, hogy éppen zsírt kanalaz, hát...

A Tiramisuval kapcsolatban a nyers tojással kapcsolatos ellenérzéseket is le kell győzni, hiába, ez az egyetlen édesség, amiben hajlandó vagyok nyers tojást enni; de csak mert elképesztően finom a végeredmény.

Fél kilós Light Mascarpone-t vettem, de csak a felét használtam el. A maradékból gondolom vagy tortát,vagy Mascarpone poharas krémet fogok készíteni.

25 dkg light mascarpone krém
kb. 25 dkg babapiskóta
1-2 deci nescafe + 2 édeske
10 ml édesítő folyadék (vagy 2-3 ek cukor, ha valaki nem szereti az édesítőt)
3 tojás
némi kakaópor

A tojásokat szétválasztottam, majd a fehérjét kemény habbá vertem egy kisebb edényben. Ezután a nagyobb edényben a tojássárgákat kikevertem előbb az édesítőszerrel, majd a mascarpone sajttal. Ekkor érdemes megkóstolni, s aki édesebben szereti, még tehet bele édesítőszert. Ezután óvatosan belekevertem a tojásfehérjét.

Egy közepes szögletes tálat vettem elő. Mindenhol írogatják, hogy csak ilyen vagy olyan babapiskóta jó a tiramisuhoz, mondván: elázik. Fenét ázik el! Csak mértéket kell tartani a mártogatásban. Egy tájérba kell önteni a kávét, amibe bele kell mártani pár mp-re a piskóta mindkét felét. Szerintem inkább maradjon kissé "rágós" a piskóta, mint hogy pempő legyen végül. Az imígyen mártogatott kávés piskótákat sorba tettem a tálban, beterítettem a mascarponés krémmel, megszórtam szita segítségével kakaóporral, és megint mártogatott piskóták, majd mascarpone került rá,s végül kakaópor. Az egész a hűtőben pár óra alatt összeérik.


Ha a babapiskóta helyett korpás kekszet, vagy teljes kiőrlésű piskótát használsz (persze kevesebbet, pl. csak 1 sort), és mindent édesítővel édesítesz, light mascarponét használsz, akkor fogyókúra alatt is eheted mértékkel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése