a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. március 15., hétfő

Mákos kifli


Újból elkészítettem ezt Lajos Mari-féle mákos édességet, amit én is nagyon szeretek, pedig nem vagyok egy mákrajongó, de a barátnőm azt mondta,hogy sok mákot kell ennem a vashiányom miatt és hiszek neki, főleg hogy ezzel a kiflivel anno ő ismertetett meg egy karácsonyi csajos sütés alkalmával.

A kifli állaga keksz jellegű, ropogós, és hetekig eláll a dobozban, ha kisebb az itthoni felvevőpiac :). Mivel most nagy adagot sütöttem (eddig mindig csak a felét), így már 2 hete van itthon ilyen kifli, ami nagy szám...

Ezt a tésztát pihentetni kell, úgyhogy kissé macerás; nem beszélve róla, hogy nehéz összedolgozni, legalábbis nekem a vajas tészták mindig gondot okoznak, de másnap még ha ínhüvely gyulladásom is van, boldogan ehetem a kiflikéket...

Kb. 80-100 db kiflihez (így soknak tűnik, de ...)
1 vaníliás cukor
330 g lágy margarin/vaj
140 g cukor, csipet só
1 tojás
1 narancs reszelt héja
400 g finomliszt
140 g darált mák

+ 10 dkg keserűcsoki, ha a kiflik felét csokiba akarjuk mártani. Én most fehércsokiba mártogattam őket, de keserűcsokival sokkal jobban harmonizál a mák.

Margarint cukorral, tojással, 1 vaníliás cukorral habosra kell keverni, majd a mákkal, narancshéjjal és liszttel összedolgozni. Először nem akarja az igazságot, de azután csodák csodája, egyszer csak összeáll a tészta. Ekkor follpackba csomagolva a hűtőbe kell tenni 1-2 órát pihenni. (eredeti recept 1 napot ír)

180 C-ra előmelegítjük a sütőt.

Mikor kivesszük, gyorsan, hirtelen kell dolgozni, hogy ne melegítsük fel a tésztát.
4 db-ba vágjuk a gombócot, és amivel nem dolgozunk, az mindig megy vissza a hűtőbe.
Fogjuk az egyik részét a tésztának és egy kb. 25 cm hosszú hengerszerűséget formázunk belőle, melyet ezután kb. 20-25 db-ba vágunk, amely darabokból patkó alakú kifliket formázunk. Ugyanígy járunk el a többi tésztával is.
Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 18-20 perc alatt készre sütjük őket.

Két nagy tepsi kifli lesz belőle.
Amíg az egyik tepsi hűl, addig vagy vízfürdő felett, vagy kerámia lapos tűzhely 2-es fokozatán megolvasztjuk egy kis edényben a keserűcsokit, és az U alakú patkócska két végét benyomjuk gyorsan a csokiba, majd vissza tesszük a sütőpapírra. Ha elfogyott a csoki, akkor - ha tél van - ki lehet tenni az összes megcsokizott kiflit az erkélyre hűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése