a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. október 17., vasárnap

Lazac fokhagymás-garnélás szósszal




Sokan azt gondolnák, hogy nehéz a lazacot elkészíteni, pedig sem idő, sem tehetség nem kell hozzá, csak pénz, mert a lazacfilé nem olcsó mulatság. Ez a hal igen nemes, sokan kedvelik, és tele van omega3-mal.

Egy jókora norvég lazacderekat vettünk, amit utána megszabadítottam a bőrétől, 3 szép darabba vágtam, citromsóval (rendes só is megteszi), borssal megszórtam, olíva olajjal bekentem, s állni hagytam.

Megpucoltam és összetörtem 3 gerezd fokhagymát, s kevés olajra dobtam.

Közben egy kisebb edényben elkészítettem a képen látható párolt zöldségkeveréket.

A fokhagymát az olajon megpirítottam, rádobtam 2 marék főtt garnélát, majd kevéske lisztet szórtam rá, azt is picit pirítottam, tejszínnel felengedtem úgy, hogy közepesen sűrű mártás legyen belőle. Sóval, fehérborssal ízesítettem.

Ezután felforrósítottam egy hatalmas Tefal serpenyőt, bele kevés olajat spricceltem, és elkezdtem nagy lángon sütni a lazac darabokat. Minden oldalukat igyekeztem megsütni, így sűrűn forgattam őket. Sajnos pattog, szóval nem kellemes mutatvány, talán minél kevesebb az olaj, annál jobb a helyzet.

Amikor a lazac készen volt, a képen látható módon tálaltam. (Mellé tettem még egy-egy krokettet is, ami a gyerekek ebédjéből maradt, ők ugyanis nem eszik a halat. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése