a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. október 3., vasárnap

Norbi Update1 lisztből almás süti



Itt áll ez a Norbi UD1 süteményliszt, gondoltam kipróbálom és sütök belőle valami édeset. Kétfajta "lepény" lett belőle, az egyik rácsos, a másik sima. Egyik sem szép, de annál finomabb. Napokig elállt felszelve a hűtőben, így több napon át jutott egy-egy szelet édesség az asztalra.

Így készült:
Egy kis pici kerek tortaformájú tepsit előkészítettem, és kikentem némi vajjal, megszórtam némi tk. liszttel.

Tészta:
25 dkg Norbi Update1 édes és sós sütikhez való lisztkeverék
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
1,5 tk szárított élesztő
folyékony édesítőszer (ízlés szerint, kb. 2 nyomásnyit (spricc))
1 doboz 1,5%-os tejföl
5 dkg margarin

A hozzávalókat alaposan össze kell gyúrni, majd az alma elkészítéséig félre tenni.

Töltelék:
5 alma (kb. 1 kg még héjastól)
folyékony édesítő
citromlé
fahéj
2 ek étk. keményítő
1 vaníliás fruktóz

Az almát nagylyukú reszelőn reszeltem le, így nem eresztett olyan sok levet. Édesítettem, kevés citromét kevertem bele, majd a fahéjat. Ekkor még meg lehet kóstolni, hogy hiányzik-e valami. Ezután 2-3 ek vizet locsoltam rá, majd alaposan összekevertem az étkezési keményítővel, amit lehet helyettesíteni 1 csomag főzős vaníliás pudingporral is, majd a vaníliás fruktózzal.

A tésztát 2/3-1/3-ba osztottam és igyekeztem úgy kinyújtani a nagyobb darabot, hogy a kerek tepsi aljában kényelmesen elférjen és oldalt is feljöjjön. Ezután megszórtam icipici tk liszttel, ráhalmoztam az almás tölteléket, majd ráborítottam a kisebb mennyiségű kinyújtott tésztalapot. Mint a fotón is látszik, nehéz ilyen vékonyra és nagyra kinyújtani, nem olyan gyönyörű az eredmény. (de annál fincsibb)
A tészta tetejét megkentem tojással, itt-ott megszurkáltam villával és 180 C fokra előmelegített sütőben kb. fél óráig sütöttem.

Kicsit vártam, hogy kihűljön, és csak akkor vágtam fel.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése