a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. október 20., szerda

Krumplis pogácsa Norbi UD1 lisztből



Régen írtam ide, pedig sütögetek, főzögetek, de valahogy nem volt kedvem...

Most viszont végre sósakhoz is kipróbáltam az Abo-Milles Norbi lisztet és egészen megtetszett. Az abból készült pogácsát nem csak én, de a kislányom is nagyon szerette.

1 hatalmas krumplit megpucoltam, felkockázva 4 perc alatt megfőztem a mikróban. Utána gyorsan összetörtem villával és hűlni hagytam.

20 dkg Norbi süteménylisztet kimértem és ráöntöttem kb fél csomag szárított élesztőt
1 tojást egy kis pohárban felvertem és kb. 80%-át beleöntöttem a lisztbe (a bögrében maradtat meghagytam a kenéshez)
tettem még rá 3-4 evőkanál tejfölt
1,5 teás kanál sót
borsot
az összetört krumplit
és 5 dkg margarint

Ezután elkezdtem összegyúrni és hogy egy jól kezelhető, nem ragacsos tésztát kapjak, teljes kiőrlésű liszttel pótolgattam a fenti hozzávalókat. Legalább 4 marék tk liszt került így bele szépen lassan.

A kész tésztát 50 C fokon kelesztettem kb. 20 percig.

Tk liszt segítségével kinyújtottam, berácsoztam, kiszaggattam, sütőpapírra tettem, tojással megkentem a tetejét, majd megszórtam köménnyel és szezám maggal.

Ismét 50 C fokon kelesztettem kb. 20 percig, majd 200 fokon pirulásig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése