a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. február 21., hétfő

Diétás márványos keksz


10 dkg olvasztott margarin
15 ml folyékony édesítő
Kevés dr. Oetker vanília aroma
1 tojás
0,5 dl tej
25 dkg csökkentett szénhidráttartalmú liszt (pl. Norbi)
1 teás kanál sütőpor
2 ek kakaópor

Az olvasztott margarinba bele ütöttem a tojást, bele öntöttem az édesítőszert, a tejet és robotgéppel gyorsan összekevertem. Ezután egy külön tálban összekevertem a lisztet, sütőport, s belezuttyantottam a folyékony összetevőkbe. A robotgép dagasztóspiráljával kevertem valamennyit, majd kézzel összedolgoztam. Egy kevés hányadát kiszedtem belőle, kinyújtottam és formákat szaggattam egy sütőpapírral bélelt tepsire. A maradék tésztához adtam még 1-2 ek kakaóport és kevés folyékony édesítőt, és megpróbáltam összegyúrni. Mivel nem ment rendesen,így márványos lett. :D Ebből kis golyókat formáltam, amiket lelapítottam vékonyra a sodrófával.

A kekszeket előmelegített sütőben 200 fokon 15-18 percig sütöttem. (pirulásig)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése