a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. február 28., hétfő

Szenvedésem története, azaz Sablés Viennois



Külföldi gasztroblogon találtam ennek a keksznek a receptjét, s mivel olyan szépnek és egyszerűnek nézett ki, gondoltam kipróbálom ...vesztemre. A blog írója lépésről lépésre fotózott mindent, ezért a legvégén hideg zuhanyként ért, hogy nem olyan könnyű a formázás, mint ahogy elképzeltem.

Hozzávalók:

26 dkg liszt
3 dkg kakaópor
10 dkg porcukor
25 dkg margarin
2 tojásfehérje
1 csipet só

A lisztet és a kakaóport egy tálba szitáltam és jól összekevertem.
Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.
2 tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, s félre tettem.
25 dkg margarint a porcukorral gépi habverőre próbáltam habosra keverni, majd beleöntöttem a lisztes kakaóport, és addig dolgoztam rajta a robotgéppel, amíg valami masszaszerűség nem lett belőle. Ekkor az lett volna a feladat, hogy a tojáshabot forgassuk bele, de mivel tök kemény volt a massza, így igen nehéz dolgom volt.

A kész masszát beletömködtem egy kinyomózsákba, és elkezdtem volna S és W formákat kinyomni, de olyan kemény volt a tészta, hogy 1 sor keksz után abba hagytam. Tiszta majszos volt a kezem, de nem adtam fel...még akkor sem, mikor egy adag tészta a kőre placcsant és a papucsommal szétdolgoztam a fugákban. :) Hadd ne mondjam mihez hasonlított.

Betettem a masszát egy kekszkinyomóba, HÁT NE TEGYÉTEK. Csak újabb mosogatnivalót csináltam ezzel magamnak.

Legvégül egy fecskendő formájú (kis kapacitású) habkinyomóba került a tészta, amiből kiszenvedtem a formákat.

180 C fokon kb. 15-20 percig sütöttem.

Az a szerencséje, hogy szép és finom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése