a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. április 12., hétfő

Cseh sonka leves tormával


Húsvétról maradt egy egész kötözött sonka, aminek feléből egy igen finom levest sikerült készítenem, amit update Norbi is megirigyelne :)

Így készült:
3-4 marék savanyú káposztát tettem egy nagy fazék aljára
egy nagyobb darab (kb. 0,5 kg) már főtt kötözött sonkát nagy kockákra vágva rádobáltam
4-5 szelet nyers füstölt sonkát tettem rá, tunningoltam 2 teáskanál ecetes tormával, majd elkezdtem főzni az egészet.

Közben megtisztítottam a zöldségeket:
1 fej hagyma
3-4 sárgarépa
1 fehérrépa
1 krumpli
4-5 gomba
kevés zeller
pár szál medvehagyma

Fentieket összevágva betettem a levesbe. Sóztam, megszórtam őrölt köménnyel, borsoztam, és 2-3 babérlevelet is tettem bele. (amit a végén kihalásztam)

Az egészet kb. 1 óra alatt készre főztem, s a végén tejfölösen behabartam. (kb. 1 kis doboz tejföl + 1 pici ek liszt jól elkeverve, vízzel hígítva)

Tálaláskor még lehet tormát tenni bele.

Ha nyers sonkából készül, akkor azt előre meg kell főzni és a levében folytatni a zöldségek főzését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése