a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2010. április 14., szerda

Dobos tekercs rondamód :)



Névnapra sütöttem ezt a tekercset, amiben adódott némi konstrukciós hiba. Idő közben megvilágosodtam, legközelebb már tudom, hogy egyesével kell az égetett cukrot a szeletekre rákenni, hiszen most megkötött, mire észbe kaptam volna.

Főztem egy adag csokipudingot (por+5dl tej+3 ek cukor), aminek a felét kiszedtem, mert túl soknak ítéltem. A jól kihűlt fél adag pudingot kb. 10 dkg margarinnal és 2 ek cukorral habosra kevertem gépi habverővel. A krémet hűtőben hűtöttem tovább.

Készítettem 5 tojásból piskótatésztát, melyet egy normál nagy méretű tepsiben (sütőpapíron) 200 fokon kb. 15 percig sütöttem. Azonnét kiszedtem, tiszta konyharuhára borítottam, lerántottam a sütőpapírt róla, majd gyorsan feltekertem. Hagytam picit meghűlni, majd egyenletesen megkentem pár milli vastagon a csokis krémmel, és gyorsan feltekertem. A hűtőben hűtöttem vagy 3 órát.

10 dkg cukrot és némi citromlét megolvasztottam, mígnem barnás-arany folyadék lett belőle és ráöntöttem a tekercsre. Egyengettem, egyengettem, mígnem nagyon szép lett, ám megkötött. Úgyhogy felvágásnál már nem örültem annyira a tudományomnak.

Legközelebb felvágom szeletekre és minden szeletet egyesével megkínálok egy kis folyékony égetett cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése