a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. március 6., vasárnap

Áfonyás tortácska


Húgomékhoz megyünk szülinapot köszönteni, és szerettem volna vinni valami házi sütit, ami finom is, egyszerű is, de nem ezt esszük minden nap. Így jutott eszembe, hogy esetleg süthetnék amolyan mini tortákat, s mivel az egyik kedvencem a Sacher, az alapot ez szolgáltatta.

Segítségül hívtam az újdonsült sütiformáimat, amelyek kis virágmintát képeznek a sütik aljára. Elhatároztam, hogy ez lesz a süti teteje, s ha felpúposodik a "másik teteje", azt majd levágom, hogy lapos talpon álljon.

Ezekből készítettem:

12 dkg liszt,
1 dl olívaolaj (étolaj is jó)
10 dkg cukor
1 tojás,
1 tk sütőpor
2 ek Milka kakaópor
1 ek tej
néhány kanál áfonyadzsem
kb. 6-8 dkg keserűcsoki

180 C fokra előmelegítettem a sütőt.

Az olajat, tojást, tejet habverővel jól összekevertem, majd hozzá öntöttem a liszt-sütőpor-Milka kakaópor alaposan összekevert mixtúráját. Habverővel tovább kevertem, mígnem szép egyenletes állagú masszát kaptam.

A keveréket nagy méretű evőkanállal a formákba kanalaztam, kb. egy púpos kanál massza került egy lukba. 6 kis forma telt meg.

Betoltam a sütőbe és 25 percig sütöttem, majd 5 percig még légkeveréses fokozaton is barnítottam a sütit.

Mikor kivettem, rögtön kiborítottam és a hideg teraszon teljesen kihűtöttem. Mivel felpúposodott, így a púpokat vékonyan levágtam. Ezt a gyerekek rögtön magukévá tették.

Ezután óvatosan két felé vágtam a kis sütiket, s ott áfonya lekvárral megkenve összeragasztottam a két lapot. Megint hűtöttem egy kicsit, majd olvasztott keserűcsokival próbáltam bevonni. Ez nehéz ügy, mert egyrészt mandulás volt a csoki, másrészt a cakkos tészta oldalát nem lehetett bevonni. Az eredmény azért elmegy.:)

A teraszon dermed egy fémdobozban, s várja a sorsát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése