a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. március 11., péntek

Csirkemell saláta


Diétázóknak is ajánlom ezt a kreációt, amit még a család is szeret nálunk, nem csak én vagyok érte oda. Érdekesen keveredik az édes és sós íz, az összetevők egészségesek, s ez a saláta bátran ehető fogyókúra idején is.

Hozzávalók:

sült csirkemell (én szoktam venni egy grillcsirkét, és azt trancsírozom salátának)
jégsaláta
némi reszelt répa
zöldpaprika
uborka
ananász (light v. friss)
lilahagyma
pár szelet gépsonka
1 szelet fogyikenyér
light majonéz vagy olíva olaj
só, bors, citromlé

Egy nagy tálba jégsalátát dobálok (apróra vágva), rákockázom az uborkát és a zöldpaprikát, valamint az ananászt és a lilahagymát. A gépsonkát és a csirkemellet csíkokra vágva használom fel. A reszelt répát legutoljára teszem rá, hogy nehogy összetörjön. Az egészet sózom, borsozom, ízlés szerint kevés citromlét öntök rá, majd vagy light majonézzel megkínálom, vagy egy kis olíva olajjal megspriccelem. Jól összeforgatom

Megpirítok egy szeletelt kenyérszeletet, megkenem fokhagymával, megsózom, apró kockákra vágom, s a kész saláta tetejére dobom.

Végül friss snidlinggel szórtam meg, de csak mert hagymamániásak vagyunk. Ha van otthon friss csíra, azzal is megszórható a legvégén a salátánk.

Ha kenyér nélkül készül, akkor tortilla lapba is csavarható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése