a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. március 6., vasárnap

Diétás kókuszos kalácska


Vettem két szilikon sütőformát az Aldiban, rögvest ki is akartam próbálni.
Mivel elfogyott a finomlisztem, gondoltam gyártok most egy diétás sütit, és bejött! :)

Hozzávalók:
10 dkg teljes kiőrlésű liszt,
10 dkg light margarin (amit a kenyérre szoktunk kenni)
1 ek folyékony édesítő
1 tojás,
1 tk sütőpor
3 ek kókuszreszelék
2 ek 1,5%-os tej
1 marék vékonyra szeletelt mandula
díszítés

180 C fokra előmelegítettem a sütőt.

Egy külön tálban a lisztet, sütőport, kókuszreszeléket alaposan összekevertem. Egy nagy keverőtálba tettem a puha margarint, a tojást, a folyékony édesítőt és a tejet, majd a robotgép habverőjével magas fokozaton összekevertem. Utána egyben beleöntöttem a lisztkeveréket, és összedolgoztam ezt is a robotgéppel.

A szilikonformába teás kanalak segítségével tudtam bepásszintani, igyekeztem nem túltölteni a lukakat, mert nem akartam, hogy feldudorodjon nagyon; tekintve, hogy az alját akartam később tetejének felhasználni. Így is lett. :) Kicsit nehéz volt a formába tuszkolni a masszát, mert középen "oszlop" van a formában, hogy a sütike utána lukas legyen.

Betoltam a sütőbe, és 25 percig sütöttem, majd még 5 percig légkeverésessel is megküldtem.

Rögvest kiborítottam a formákból, és mivel nem lett túlzottan duci, így szépen megállt az újdonsült talpán. Az extalpakat Oetkeréktől vett tubusos színezővel díszítettem.

Egész jó kis ropogós kalácska lett, máskor is fogok készíteni.

(Ha valaki a folyékony édesítőt utálja, helyette 10 dkg fruktózt is használhat.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése