a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. március 3., csütörtök

Kenyérke és Mediterrán kenyér


Készítettem egy kenyér alaptésztát, amit aztán a gyúrás után ketté vettem, s az egyiket mediterrán kenyérré dúsítottam. :))

Alaptésztába az került, ami a fejemből kipattant:

45 dkg sima finomliszt
1 evőkanál búzadara
1 evőkanál burgonyapehely
1 doboz (75 g) joghurt beleöntve egy mércés pohárba és 300 ml folyadékig kiegészítve langyos vízzel
1 teáskanál só
1 teás kanál méz
2 teás kanál olíva olaj
5 dkg friss élesztő
kevés őrölt kömény

gyúrás után a feléből édi cipót formáltam, bevagdostam, rögtön sütőpapírra tettem.

A másik felébe bele gyúrtam 3 szárított paradicsomot, kevés oreganot, bazsalikomot, kevés fokhagyma granulátumot. A tésztát hosszúkásra húztam és megcsavartam, hogy szinte szakadjanak a szálak. Rátettem ezt is a sütőpapírra és lespricceltem olajjal.

50 C fokos sütőbe tettem kelni őket, kb. 20 percre.

Majd 200 fokra feltekertem a sütőt és kb. 30 percig sütöttem őket.

Finom, illatos ropogós kenyerek lettek, lilahagymás körözöttel ette a család.

Egyszer szeretném elérni, hogy a kenyerem legalább a közelébe érjen annak a kenyérnek, amit Babi mami sütött mindig szilveszterkor nekünk. Krumplis, ropogós, vastag héjú, barna, isteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése