a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. november 10., csütörtök

Panna-manna, avagy aszalt finomság magvakkal


Kézműves vásárokon lehet kapni különféle aszalványokból készített desszerteket. Ilyet ettem volna, de lehetőleg nem aranyáron és olyan összetevőkből, amelyeket ismerek is.

Vettem hát egy aszalt gyümölcsöket árusító üzletben:
10 dkg aszalt sárgabarackot

5 dkg aszalt mangót

10 dkg diákcsemegét
+ volt itthon mazsola és aszalt szilva és némi mandulaforgács

Van egy olyan gépem, ami azon túl, hogy habot ver, turmixol, chopperje is van, amit főleg zöldség és egyéb aprítására találtak ki.





Betettem először az olajos magvakat (mandula, mogyoró, meg ami a diákcsemegében volt) és nagyon rövid ideig chopperoltam, úgy, hogy ne őrölje meg a magokat, csak vágja őket durvára.
Kiöntöttem.

Betettem aztán a barackot (meg néhányat
a képembe is) és némi mazsolát, valamint pár szem mangót. Elkezdtem chopperolni. Mikor már apróra őrölte, akkor tettem még bele némi aszalt szilvát, azzal újra chopperoltam, amitől az egész sokkal ragacsosabb lett.



Ekkor beleönöttem ebbe a korábban durvára vágott olajos magvakat, kettőt chopperoltattam vele, hogy összekeverje helyettem.

Elkezdtem formázni. Készítettem piramis formát és hasábot is. A piramist vágott mandulába nyomtam, a hasábot napraforgóba és tört mogyoróba. Így bevonatuk is lett.

Kitettem az erkélyre hűlni, kb. 1 óra múlva már ehető is.

Ezek a desszertek egyelőre egy színűek és egyszerű formájúak, de ha két fajtát csinálunk, akkor már kinyújtva a masszát, egymásra is lehet őket helyezni, majd vágni belőle. Minden az összetevőktől függ.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése