a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. november 13., vasárnap

Rakott csirkemell kacsasütő edényben

Vettem az Aldiban egy frnkó kacsasütőt, legalábbis én így hívom. Egy nagy magas ovális teflonbevonatos edény, alján alumínium hőtárolós talppal, üveg fedővel. Az edény már a minap sütött kacsacombommal is ötösre vizsgázott, kipróbáltam hát benne a pipicicit is.

Hozzávalók:
kb. 80 dkg csirkemell
kb. 6-8 krumpli
200 ml főzőtejszín
fél doboz tejföl
bármilyen pác a húshoz (én szójaszószt, fokhagymát, sót, borsot, olíva olajat használtam)
só, bors, fokhagyma granulátum (esetleg vegeta a só helyett, ha valaki szereti)

Van egy tekerős sajtreszelőm, amihez van egy gyaluló foglalat is. Eddig csak uborkát karikáztam vele, de most rájöttem, hogy a krumplit is ripsz ropsz le lehet vele vékonyra szelni, nem kell bajlódni a vágással.

A nyers, jól megmosott krumplit lekarikáztam a gyalumon szép vékonyra. összeforgattam sóval, fokhagyma granulátummal és ez került az alul olajjal bespriccelt sütőedénybe. Eleve az edénybe gyalultam, majd ott kézzel kicsit megkevertem sóval.

Erre rátettem az előzőleg vékonyra vágott és bepácolt csibemelleket. (csak fél órát pácolódtak) Mikor szépen elrendeztem őket, akkor egy pici (200 ml) tejszínt elkevertem fél doboz tejföllel, némi sóval, borssal és fokhagyma granulátummal és ezzel nyakon öntöttem az egész kreálmányt.

1 óra alatt teljesen megsült a sütőedényben (fedő alatt) és még pirongatni se kellet. Zsiradék csak az olajspriccelésből és főzőtejszínből származott és krumplit is csak keveset készítettem hozzá, tehát akár beillik egy light menünek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése