a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2011. november 17., csütörtök

Töltött káposzta-féleség nagy sütőedényben sütve - avagy lusta asszony káposztája


Eleink is kemencében nagy edényben sütötték a töltött káposztát, úgyhogy most ezt is kipróbáltam a nagy Aldis sütőedényemben
és amint fent látszik, egész jól néz ki az eredmény.


Felénk a töltött káposztát nem savanyú káposztából készítik, azaz édes káposztába burkolják a gombócokat, viszont a sorok között savanyú káposzta csíkok vannak. Ehhez viszont el kell kezdeni a káposztát abálni, hogy tölthető legyen, de most erre nem volt idő. Így mindent nyersen tettem az edénybe és nagyon jó lett!

Az édes fejes káposztából apró kockákat vágtam, és az előzőleg olajjal bespriccelt edény aljára terítettem egy részét. Erre savanyú káposztát tettem, majd az egészet megsóztam. Tettem rá néhány babérlevelet, köményt és borsot is, majd néhány szelet sonkát és kolbászt.

Összegyúrtam a húst. 0,5 kg darált húst, 5 ml sót (egy mércés kanál), borsot, köményt, 5 gerezd összetört (átnyomott) fokhagymát, 1 ek pirospaprikát, 1 tojást és 5 dkg rizst kevertem össze. Ebből gombócokat formáltam és a káposzta t
etejére ültek. A husi ízvilága a kolbászéra emlékeztet, mert felénk kolbászhúsból szokás ezt az ételt készíteni. Nem szabad több rizst sem tenni bele, mert kemény és íztelen lesz.


A gombócokat befedtem savanyú és édes káposztával, s a végén egész levelekkel is.



Az egészre annyi vizet öntöttem, hogy félig ellepje, majd a nagy üvegfedővel jól lezártam.

180-200 fokon sütöttem 1 óra 20 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése