a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. október 30., kedd

Halloween habcsók






Egy royal icing honlapról vettem az ötletet, hogy halloween tököket gyártsak, de mivel még mindig ódzkodom a nyers tojástól, így nem royal icingből, hanem habcsókból készítettem inkább el, amit legalább "ki lehet sütni" a sütőben.

2 tojást szétválasztottam, és a sárgákat egyesével eltettem egy-egy csészében, mert ma másik kétfajta sütit készítettem, abba úgyis kellettek.

2 tojás fehérjét, 10 dkg átszitált porcukrot, s egy külön tálban 2,5 dkg átszitált porcukrot+2,5 dkg étkezési keményítőt, valamint ételfestéket készítettem elő.

Már az nehéz volt, hogy csomómentesítsem a porcukrot, órákig szitálgattam, mígnem hirtelen ötlettől vezérelve fogtam, betettem chopperbe, megmixeltem, és végre a maradék mennyiség ripszropsz összejött. Na, a jövőben szitáljon a fene!

Mindenesetre egy külön keverőtálban a fehérjéket elkezdtem robotgéppel nagy fokozaton verni, és én hülye, rögtön fél perc után beleöntöttem a 10 dkg porcukkert is. Mondom: én hülye! :/ Már majdnem feladtam, hiszen nem akart hab keletkezni, amikor fél kezemmel Lajos Mari karácsonyi süteményes könyvét lapozgatva láttam, hogy van ilyen módszer is, csak hát sokáig tart. Tehát, ha előbb felvertem volna a habot majdnem készre, majd apránként szitáltam volna bele a cukrot, akkor hamarabb készen lett volna. Na, mindegy, kezem fáradt, robotgép forrósodott, de nem adtam fel. Egyszer csak jé! Habszerűség keletkezett, kezdett megmaradni a habverő mintája a készítményben. Ekkor egy evőkanállal átettem egy tálkába, és tényleg már jó állapotban volt, mert le se akart róla esni, úgy ragadt, mint a csiriz. Ebbe tettem egy-két kávéskanál étk. keményítőt és porcukrot, valamint zöld por állagú ételfestéket (kiskanál végényit).
A nagy edénybe betettem a 2,5 dkg átszitált porcukrot+2,5 dkg étkezési keményítőt, amit előzőleg piros és sárga ételfesték segítségével narancssárgára színeztem (legalábbis tudtam, hogy a tojással érintkezve majd olyan lesz) és alacsony fokozaton gyorsan eldolgoztam.

Na, ezután jött a rémálom! Nincs egy normális módszerem a nyomózsákozásra, mindig minden ragacsos lesz, a könyökömön is lé folyik, brrrrrrrr. Mindenesetre, hogy ne kelljen elmosni a zsákot, nagy nehezen egy nejlonba kanalaztam a masszát. Úgy ragadt, mint a nyavalya, mondtam is a magamét. A zacskót aztán betettem egy nyomózsákba, elől kihúztam a csücskét, levágtam, és rátettem egy csillagcsőrt.

Sütőt előmelegítettem 100 fokra, nagy tepsibe sütőpapírt tettem.

Szépen nyomtam a tököket, amíg a zacskó valahol nem kezdte megadni magát. Innentől orrán-száján jött, alig vártam, hogy végezzek! :)) Azután nagy nehezen a zöld masszával szárat, szemet, orrot, szájat pöttyöztem, amihez egy japán evőpálcikát használtam.

Ez a mennyiség épp 1 tepsi.

100 fokos sütőben, légkeverésen, 90 percet szárítottam, de félóránként kinyitottam, hogy kijöjjön a gőz. Szerintem 1 óra is elég lett volna, valahol meg 3 órát írtak, úgyhogy én a felénél leálltam. Annál is inkább, mert eddigre kipihente magát a linzertésztám a hűtőben és bekívánkozott a sütőbe.

Lettek nagyobbak és egészen kicsik is, s a színük sokkal jobb, mint a képen, de valamiért nem sikerült róluk rendes képet készítenem.

Állagra isteni, ropogós, és sajnos eteti magát.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése