a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. október 30., kedd

Narancsos linzerkoszorú és virág


Az uram kedvence a linzer, ő persze mindig mondja, hogy ne variáljak rajta, de én folyton késztetést érzek rá, hogy valami újat csempésszek bele. Az összetevők arányán kicsit változtattam, s most narancslekvárral ragasztottam össze őket.

Hozzávalók:
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
5 dkg étkezési keményítő
5 dkg mogyoró őrlemény
30 dkg finomliszt
1 tojás sárgája
1 ek tejföl
fél csomag sütőpor

Se sütőport, se keményítőt nem szoktam tenni a linzerbe, de most így variáltam. A végeredmény egy még ropogósabb, kevésbé zsírosabb tészta, mint az 1:2:3 aránnyal készült korábbi linzerek.

A tésztát gyors mozdulatokkal össze kell gyúrni, majd 2 órát a hűvösön pihentetni. Lisztezett deszkán nyújtani, szaggatni, 200 fokon legfeljebb 8-10 percig sütni. Nem kell, hogy barnuljon!
Sütés előtt most megkentem tojássárgával, de nem kell egyébként, csak amiatt tettem, hogy a kisebb virágokon megtapadjon a durvára vágott cukros mogyoró. Nem is lett valami szép, hogy ilyen sárga a linzer. Legközelebb mellőzöm a lekenésüket.

Amikor kiszedjük a tepsit, még puha, de nem kell vele foglalkozni. 5 perc és megkeményedik.

Végül lekvárral fogjuk össze a részeket, amely most még lehet, hogy csúszkál benne, de 1-2 nap és összehaverkodván egységet alkotnak majd.

Fémdobozban tároljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése