a gasztronómia szerelmesétől a gasztronómiával kacérkodóknak
szerző minden jogot fenntart magának

2012. október 10., szerda

Amerikai fánk - donuts



Rendeltem egy minifánk sütőformát, ami kissé csalódás lett, mert nagyon kicsi maga a "tepsi", 12 minifánk fér bele, így az alábbi receptből három fuvar fánkot lehetne süti. Ennél fogva első próbálkozáskor csak 1 tepsivel sütöttem, s a maradék tésztából lekváros fánkot készítettem. 

A tészta kelt, de annak egy híg változata, azaz nem gyúrható, hanem annál hígabb. Ennél fogva egy habverő dagasztókarjával könnyűszerrel összekeverhető. 

Hozzávalók: 
25 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 dl tej
1 tojás
8 dkg cukor
0,5 dl étolaj, vagy 5 dkg margarin

A díszítéshez: porcukor, színezék, víz, tortadara


A lisztet kimértem, rámértem a cukrot, apróra vágott vajat, 1 tojást, a két deci langyos tejet, majd belemorzsoltam az élesztőt. Kicsit hagytam állni, addig kiolajoztam az amerikai fánksütő formámat.
Ezután a dagasztókarral egynemű masszát kevertem belőle, majd 40 percig kelesztettem.

Lehet,hogy a kelesztést nem kellett volna megvárnom, mert így elég ragadós, nyúlós lett a tészta, és nehéz volt kanalazni. Mikor meguntam, akkor habnyomóba töltöttem, de az is macerás. A formába alig kell tenni tésztát, mert ha a pöcök tetejéig tesszük, biztos, hogy egy nagy gömbformává dagad. :) Ilyenkor viszont kivételkor lehet a lukba lekvárt tenni.

A lényeg, hogy 220 C fokra előmelegített sütőben kb. 10-15 perc alatt készre sül. 

Mikor már hideg volt, készítettem sok porcukor és kevéske víz+ színezék segítségével bevonatot. 

Várom, hogy mit szólnak a gyerekek, illetve legközelebb megpróbálom a sütőhöz adott, és élesztő nélküli recepttel is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése